Jubileumi 25. évi Mecha napok

25 éves a mechaAz idei tanévünk a huszonötödik. A régi Mecha napos hagyományainkat újakkal bővítve zajlott le a tanévben az idei három napos ünnepség sorozat.


25.jubileumi évOKTÓBER 20. HÉTFŐ
Az ünnepélyes megnyitó után három helyszínen 9 előadó várta iskolánk tanulóit, tanárait. Az izgalmas, szakmai előadásoknak az volt a külön érdekessége, hogy iskolánk volt tanulói tartották, akik azóta mérnökként dolgoznak vagy jelenlegi diákjai, akik tudományos munkában vesznek részt.
A Világ – ahogy azt a Mechatronikából kiindulva látjuk …

  1. _DSC0084Deák Ferenc – okleveles mérnök-informatikus
    fejlesztőmérnök – NCT Ipari Elektronikai Kft.
    Csepregi-Horváth Márton András – mechatronikai technikus, elektronikai technikus fejlesztő – NCT Ipari Elektronikai Kft.
    CNC vezérlő- és hajtásfejlesztés Magyarországonó
    Cégünk CNC vezérlők, szervohajtások, szervomotorok és szerszámgépek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. Bemutatjuk hogyan tudott Magyarországon egy ilyen széles termékskálájú vállalkozás létrejönni, ismertetjük a gépkonstrukciós-, gyártástechnológiai-, erősáramú-, elektronikai, PLC és szoftveres területen dolgozó szerelők, tervezők és fejlesztők munkáját.
  1. _DSC0041Faragó Dániel – BSc Villamosmérnök – Beágyazott Információs Rendszerek szakirány (jelenleg másodéves MSc hallgató)
    Szoftverfejlesztő mérnök – ThyssenKruppPresta AG – ECU Software Department – AUTOSAR Group

Hegyi Balázs – BSc Villamosmérnök – Beágyazott Információs Rendszerek szakirány  (jelenleg  másodéves MSc hallgató
Szoftverfejlesztő mérnök – ThyssenKruppPresta AG – ECU Software Department – AUTOSAR   Group

ÖntödeMérnöki kihívások az autóiparban – Biztonságkritikus rendszerek fejlesztése
Napjaink korszerű gépjárműveiben egyre nagyobb szerepet kapnak a különböző számítástechnikai megoldások. Egy felső kategóriás autóban ma már akár 80 – 100 elektronikus vezérlőegység (ECU) együttműködésére is szükség lehet, melyek egymással kommunikálva egy komplex rendszert alkotnak. Az így létrejövő elosztott rendszer megtervezése és megbízhatóságának garantálása – különösen a biztonságkritikus alkalmazások (kormány- és fékrendszerek, ABS, ESP, aktív életvédelmi berendezések) esetén – komoly mérnöki feladat. Ezen problémák megoldására, valamint a beszállítókkal való együttműködés megkönnyítésének érdekében a kétezres évek elején több szabványosítási törekvés is megindult. Ezen szabványok a mérnöki folyamatoktól kezdve a vezérlőegységeken futó szoftverek felépítéséig a tervezés minden fázisát szigorúan előírják, ezzel biztosítva a beszállítók közötti zökkenőmentes együttműködést valamint a végtermék megbízhatóságát és minőségét.

  1. _DSC0063Hesz Mátyás – gépészmérnök, egyetemi szakmérnök
    egyetemi tanársegéd – Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék
    A közúti közlekedési balesetek rekonstrukciójának jelenlegi kihívásai
    Amíg emberi tényező játssza a fő szerepet a közúti közlekedésben, addig elkerülhetetlenül lesznek balesetek is. A mostani elképzelés szerint az autonóm járműirányítás csökkentheti lényegesen a közlekedési balesetek számát, azonban megítélésem szerint ez annyira a távoli jövő, hogy elengedhetetlen foglakozni a jelenben bekövetkező balesetek feltárásával, azok okainak minél pontosabb megismerésével.
  1. _DSC0097Király Tamás –Mechatronikai Technikus,  BME Villamosmérnök, BME Mérnöktanár
    ügyvezető- Plastline Kft.
    A Műszaki világ Mechás szemmel – Történetek a mérnökök világából
    Munkám során számos műszaki területtel kerülök kapcsolatba, általános feladat a különböző területekről érkező emberek feladatainak az összehangolása. Ebből a világból hallottunk néhány történetet.
  1. Kiss Dávid – BME – VIK villamosmérnök BSc 7. félév
    A Lego-autóktól a Formula RacingTeam-ig
    Az iskolapadtól, az előadókon át a rajtrácsra – avagy mennyi minden lehetséges diplomaszerzésig, ha jókor vagy jó helyen.
  1. _DSC0366Kózel Miklós – okleveles közlekedésmérnök
    tanársegéd –  BME Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék
    A 139-es busz és ami mögötte van – Közlekedéstervezés szimulációs eszközökkelű
    A focihoz és a közlekedéshez mindenki ért, tartja a mondás. Az optimális közlekedési hálózat megtervezése és létrehozása azonban igen összetett folyamat. Az előadás képekkel és videókkal szemléltetve kívánja bemutatni a közlekedéstervezés során alkalmazott modelleket.
  2. Mecha-kutatódiákok
    Gál Zoltán 12.N, Mendre Kristóf 12.N, Pázmándi Zsolt 13.N, Tóth Márton 12.A, Török Dávid 12.A
    Építsünk müon-detektort!
    Hogyan tudjuk megfigyelni a kozmikus müonokat egy Nobel-díjas ötlet segítségével?
  1. IMG_1987Pozsga Viktor – Mechatronikai technikus, szerszámtervező, CAD-CAM technológus
    S&T Unitis Pro/ENGINEER díj “Szerszámtervezés, NC technológia” kategóriában
    Egyéni vállalkozó
    Műanyagalakító szerszámok tervezése vállalkozóként
    Utam a Mechából a vállalkozás elindításáig
    A szerszámtervezés ismertetése: mi is az a szerszámtervezés, mi a folyamata, az iskolában elsajátított tudás kamatoztatása a napi gyakorlatban.

9Tóth Zsolt – építészmérnök, ügyvezető– é z s é Magyarország Kft.
     A TUDÁS felelősség! – Energiatudatosság az építészetben.
     Passzívház, hővisszanyerős szellőztetés, napelem,  napkollektor
     A passzívházban alkalmazott műszaki megoldások bemutatása megvalósult példákon keresztül.

Az idei kiállításon Vereb Márta tanárnő kedvenc alkotásait tekinthetik meg az érdeklődők.

IMG_1976Este Mecha- polgárokká avattuk az arra méltó diákjainkat.
FOTÓK A POLGÁRAVATÁSRÓL


10A1OKTÓBER 21. KEDD
ÖKONAP Ezen a napon az osztályok kirándultak, sportoltak.
FOTÓK AZ OSZTÁLYKIRÁNDULÁSOKRÓL


_DSC0153OKTÓBER 22. SZERDA
MECHA KUPA vetélkedő
FOTÓK A MECHA KUPA VERSENYRŐL

EREDMÉNYE:

mkeredm

 

 

 

 

A harmadik napot az éjszakai foci és a LAN-party zárta.

Minden vélemény számít!