A középfokú szakképzés szakmai alapozó képzés, melynek során a diákok a villamos szakma alapvető ismereteit sajátíthatják el. A 4 éves képzés célja a pályaorientáció a villamos szakmák választására.

Mérőterem
A kerettanterv előírja, hogy mit kell tanítani, illetve milyen kimeneti kompetenciákkal kell rendelkeznie a diákoknak a képzés végén, azonban a cél eléréséhez viszonylag tág teret ad a tantestületeknek és az egyes pedagógusoknak.
Minden iskola megpróbálja a képzési rendszerét saját arculatához igazítani. Ez a szabadság jellemző a súlypontok kiválasztására éppúgy, mint a módszerek megválasztására.
Iskolánk szakmai munkaközössége speciális helyi tantervet készített, s ezt az iskola adottságaihoz igazította. A tanmenetek összeállításakor a tanítási-tanulási folyamat eredményességének növelése volt a célunk.
Miben vagyunk mások, mint a többi iskola? A Mechatronikában mindig is próbáltuk kerülni a szakmai tárgyak tankönyvszagú oktatását. Szakmai tanáraink felkészültségének és – nem ritkán évtizedes – tapasztalatának köszönhetően az egyes témaköröket szemlélet alapján, az iparból vett gyakorlati példákkal illusztrálva tárgyaljuk. Ebben komoly segítséget nyújt számunkra, hogy több szakmai tanárunk elektronikai-mechatronikai fejlesztésekben is részt vett/vesz.
Ma már szlogenné vált a mondás: „Mechás vagy, megoldod!”. Diákjainkat az életre próbáljuk felkészíteni, ahol nem mindig tökéletesek a feltételek, ahol gyakran nehézségekkel találkozhatnak. Olyan diákokat szeretnénk képezni, akik megállják a helyüket az élet viszontagságaiban, és a problémákat, amelyekkel majd munkájuk során találkoznak, sikeresen megoldják.
Központi szakképzési kerettanterv: Elektronikai_technikus_kerettanterv
Diákjaink képet kapnak a munkahelyek kialakításának feltételeiről. A munka- és tűzvédelem mellett nagy hangsúlyt fektetünk az érintésvédelem témakörére. Megismertetjük tanulóinkat a jogszabályi környezettel és a gyakorlati tudnivalókkal is.
A műszaki ismeretek tantárgy keretében az elektrotechnika alapjaival foglalkozunk. Megismerkednek a diákok a DC (egyenáramú) hálózatanalízissel. A képzés során a hangsúlyt az áramkörszemlélet kialakítására és a számítási példákra helyezzük a definíciós ismeretekkel szemben. Célunk, hogy a diákok megértsék az alapvető elektrotechnikai ismereteket.
A műszaki gyakorlatokat maximum 12 fővel, csoportos foglalkozás keretében, külön műhelyekben tartjuk.

|
A 9. évfolyamon a 3 órás gyakorlaton a villamos szakmákhoz elengedhetetlen alapvető ismeretek átadása történik, ahol a diákok megismerkednek a mechanikai megmunkálás szerszámaival; egyszerűbb megmunkálási feladatokat végeznek (pl. nyomtatott áramköri lemezek megmunkálása, doboz készítése); elsajátítják az elsődleges mérőeszközök használatát (tolómérő, laboratóriumi tápegység, digitális multiméter); majd a mechanikai és villamos kötésekkel foglalkoznak.
|
 |
 |
 |
A 10. évfolyamon a műszaki ismeretek tantárgy keretében a villamos iparban elkerülhetetlen gépészeti ismeretekkel foglalkozunk, illetve a nyomtatott áramkörök heterogén felépítésével és az ezzel járó megmunkálási problémák tárgyalásával.
|
 |
A műszaki rajz keretében a diákok a szabványok és a szakrajz alapjainak elsajátítása után különböző műszaki dokumentációk elemzésével bővítik ismereteiket.
|
 |
A számítógépes rajzoló programok közül az AutoCAD programmal gyakorolnak.
|
 |
Az egyenáramú ismeretek átismétlése után tanulóink képet alkothatnak az áramköri elemek működéséről váltakozó áramú körben is.
|
 |
Az elektrotechnika gyakorlat keretében diákjaink nyomtatott áramköröket gyártanak, és egyenáramú méréseket végeznek. A különböző gyártási technológiák közül megismerkednek az egyedi és a sorozatgyártás lehetőségeivel is. |

|
|
 |
A 11. évfolyamon az elektrotechnika tantárgy során a diákok olyan összefüggéseket ismernek meg, amelyek a villamos iparban speciálisnak tekinthetőek. Ilyen a BODE diagramok segítségével történő váltakozó áramú hálózatanalízis, a csillag-delta átalakítás, a csomóponti potenciálok és a hurokáramok módszere.
|
 |
Az elektronika a kétpólusok átismétlése után a négypólus paramétereket tárgyalja, hogy a diákok a későbbi áramköröket egyszerűen tudják majd modellezni. |
 |
A fő témakör a félvezető eszközök (dióda, tranzisztor) működése és az ezekkel felépített áramkörök (egyenirányítók, stabilizátorok, erősítők).
|
 |
Az elektronika gyakorlat két mérésből és egy számítógépes műhelygyakorlatból áll. A mérések során a már megtanult műszerek kezelésének átismétlése után a váltakozó áramú mérőeszközök (függvénygenerátor és oszcilloszkóp) megismertetése történik.
|
 |
A számítógépes gyakorlaton nyomtatott áramkörök tervezését tanítjuk egy korszerű CAD – rendszer segítségével (Eagle).
|
 |
 |
 |
A 12-es elektronikában megjelenik az integrált technika a műveleti erősítő megismerésében. Az analóg áramkörök lezárása után az év nagyobbik részében a mai világunkat leginkább meghatározó digitális technika tárgyalása történik.
|
 |
A gyakorlati foglalkozásokon diákjaink lehetőséget kapnak erősítők vizsgálatára, digitális áramkörök építésére és mérésére. Az összetett, komplex feladatoknál összegződnek és kapcsolódnak össze igazán az eddig megtanult, részleteiben tárgyalt elektronikai ismeretek.
|
 |
A digitális technika hatalmas területébe bepillantást nyerve lehetőség nyílik a kombinációs és szekvenciális hálózatok áramköri szinten, valamint programozás segítségével történő kialakítására. Az egyre nagyobb teret hódító mikrovezérlők alkalmazása és a PLC programozás ismerete jelentős előnyt jelent a munkaerőpiacon is.
|
  |
Az irányítástechnika (vagy automatika) az ipari folyamatok esetén felmerülő vezérlési és szabályozási ismereteket foglalja össze. Tanulóinkat az alapfogalmak elsajátítása után gyakorlati feladatokkal (közlekedési jelzőlámpa-vezérlés, lépcsőházi automata, hőmérséklet szabályozása, motor fordulatszámának szabályozása, gyártósor üzemeltetése) segítjük hozzá a vezérlés és szabályozás mélyebb megértéséhez.
|
 |
A gyakorlaton az elméleti ismereteiket szimulált és valós körülmények között is tesztelniük kell diákjainknak. Korszerű műhelyekkel rendelkezünk ahhoz, hogy a valós ipari körülményeket tudjuk demonstrálni (KUKA és Scorbot robotok, PLC-k, FESTO pneumatika és hidraulika).
|
 |
 |